Lesetipps für den 10. August

Erlesene Links zu einigen Perlen im Web: Blogposts, Artikel und Nachrichten, die uns wichtig erscheinen. Ergänzungen erwünscht.

  • SOCIAL MEDIA INPROMO Social Media Planner: Wer braucht noch eine Booking-Agentur?
  • ARBEITSWELT 2.0 Dedicated or addicted: German workers are reluctant to go offline: Soweit zum Thema quot;in den nächsten 10 Jahrenquot;: German employees may well be taking their legendary efficiency just a bit too far. New figures reveal two thirds of the workforce respond to business-related correspondence outside official working hours.
  • MOBILE & ANDROID Übersicht: Handys mit dem Google-Betriebssystem Android:
  • WEBENTWICKLUNG Liquid Page: Webdesign per Drag and Drop im Browser: Das Javascript-Bookmarklet Liquid Page erlaubt das Verschieben beliebiger Website-Elemente direkt im Browser. Damit lassen sich zum Beispiel auch von Laien gewünschte Layout-Änderungen dokumentieren, ohne dass auch nur eine Zeile CSS oder HTML angefasst oder umfangreich mit Firebug hantiert werden muss.
  • SOCIAL MEDIA Social Media Strategie: Social Media Backup – das schlummernde Risiko: Social Media Backup. Aha. Gibt es dafür auch eine externe Social Media Festplatte oder einen USB-Stick, oder gar ein NAS?
  • VENTURE CAPITAL & WEB Silicon Valley The Scent of Money: Remember the Sequoia Capital doomsday presentation, RIP Good Times, that painted a dark future for the technology ecosystem? Today, it’s RIP negativity. Instead of bemoaning economic woes, Sequoia, like many of its peers, is busy making investments, especially in the seed stage companies. Sequoia invested in 33 companies during the first half of 2010; Kleiner Perkins Caufield amp; Byers invested in 54 different companies and First Round Capital, an early stage investor, invested in 33 different companies.
  • NETZTHEORIE The Evolution of Society, Madness and Social Media: You have probably heard about Nicholas Carr, or if you don’t know him by name you may be more familiar with his, much talked about article, Is Google Making us Stupid. Carr, a long time tech writer, knows how to get a rise out of the tech audience, that’s for sure. Carr turned the article into a book The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains.
    I instantly wrote Carr off as a complete idiot that had no clue what was going on and was desperately clinging to the past.

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  ist seit 1999 als Freier Autor und Freier Journalist tätig für nationale und internationale Zeitungen und Magazine, Online-Publikationen sowie Radio- und TV-Sender. (Redaktionsleiter Netzpiloten.de von 2009 bis 2012)


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